Besökare

Besökare online idag månad totalt

Sidor

Välkommen upp i mitt klätterträd!

Mitt foto
Mitt namn är Malin Bergroth och det är här mina tankar och funderingar existerar. Jag är en glad tjej som har 5 barn. Sofie (95), Madeleine (97), Hanna (07), Lucas(10) och Nova(11).

fredag 30 mars 2012

Em på stan

Idag åkte jag, Jonas och småbarnen buss ner på stan, småbarnen fick varsin korv och sedan glass och jag och Jonas fikade. Träffade Sofie och köpte lite smink samt skor åt henne. På Stadium hade de någon typ av jubileum och delade ut ballonger. Barnen fick en varsin av en säljare där, på väg till bussen ville inte Lucas ha sin mer så vi satte den i en soptunna. Hanna hade tagit loss sin från pinnen och bollade med den.

När vi stod på busshållplatsen fortsatte hon bolla med den och den blåste ut i gatan, hon började springa efter och jag hojtade åt henne. Som tur var stannade hon typ två steg ut i gatan och som tur var kom ingen buss då. Hon blev så klart ledsen för att ballongen blåste bort, men satte sig att vänta på bussen. Vi åkte hem med en hysterisk Nova i vagnen. Väl hemma och när jag berättade för Jonas som hade åkt före hem så kom chocken och jag bara grinade en lång stund. Sedan var jag alldeles konstig i skallen och trött.

Jisses vad nära det var att olyckan varit framme idag. Vi pratade en hel del med Hanna om detta efteråt så jag hoppas verkligen hon tänker efter nästa gång. Nu vill man inte ens tänka tanken på vad som kunde hänt.

Ha en god lördagsnatt, det tänker jag försöka med.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar