Besökare

Besökare online idag månad totalt

Sidor

Välkommen upp i mitt klätterträd!

Mitt foto
Mitt namn är Malin Bergroth och det är här mina tankar och funderingar existerar. Jag är en glad tjej som har 5 barn. Sofie (95), Madeleine (97), Hanna (07), Lucas(10) och Nova(11).

torsdag 22 mars 2012

TRött, trött, trött...

Både fysiskt och psykiskt, ibland undrar jag hur man faktiskt överlever. Men man har väl mer energi i ryggraden än vad man tror. Just nu känns det mesta meningslöst, det spelar ingen roll vad eller hur jag gör saker. Allt slår tillbaka på något sätt.

Jag har tex lagt mig tidigt i över en vecka nu, men är dödligt trött ändå. Har vissa dagar lagt mig senast 21, men det hjälper ju inte när någon av barnen ändå strular på natten. Försöker orka med att jobba heltid ändå, med tidiga morgnar för att hinna träna och komma hem i tid ändå. Jag vet inte hur länge till jag orkar jobba heltid och vara så in i döden trött. Det är 14 veckor kvar till semestern, kommer jag orka? Förhoppningsvis, för jag har inte något val.

Hur jag än försöker väcka Jonas känns det som om det slår tillbaka också, I början fungerade det med Slayer i lurarna, men på sistone har han fortsatt snarka ändå. Utöver detta ska jag ha ork och tålamod när han dippar i sitt psyke pga sitt matberoende/nikotinberoende.

Dessutom är Hanna som en tonåring trots sina 4 år, jisses vad hon kan pressa en till gränsen. Ibland flera gånger om dagen, helt sanslöst. Ibland undrar jag om hon överhuvudtaget tänker på någon annan än sig själv, hon verkar inte ha någon respekt eller empati alls. Tankar som att något är fel dyker upp i ens hjärna, men sedan hör man om andra som har det likadant så då tänker man att det är väl normalt. Och så går funderingarna fram och åter, när tar man beslut att kolla upp henne? De på förskolan är inte ett dugg oroliga, men kan förstå att vi har funderat över detta. Hon är väldigt bestämd av sig, allt ska ske enligt henne, hon blir otroligt ledsen/arg mellan varven, slår oss ibland och även lillebror ibland.

Jaja, kanske det är mig det är fel på? Kanske det är jag som borde söka hjälp? Vem vet, kanske någon därute i universum? Kanske är det bara trångboddheten som ställer till allt? Tyvärr är det inget vi kan påverka eftersom det inte finns många hyreslägenheter som är tillräckligt stora/ligger i rätt områden/tillräckligt billiga och att köpa något kommer inte att finnas på världskartan om vi inte vinner. Och hur skulle vi kunna vinna tillräckligt med pengar när vi inte ens spelar på något?

Ha en riktigt trevlig torsdagskväll, jag ska i alla fall lägga mig bara jag lagt Sofie.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar