Besökare

Besökare online idag månad totalt

Sidor

Välkommen upp i mitt klätterträd!

Mitt foto
Mitt namn är Malin Bergroth och det är här mina tankar och funderingar existerar. Jag är en glad tjej som har 5 barn. Sofie (95), Madeleine (97), Hanna (07), Lucas(10) och Nova(11).

söndag 4 mars 2012

Helgen!

Då var vi hemma igen efter en helg hos mina föräldrar. Åkte dit på fredag em, mamma och pappa var då och hälsade på min farmor och min morfar så vi fick rå oss själva ett tag. Vi lagade mat och åt, bästa måltiden tillsammans med barnen på länge. Sedan kom mina föräldrar hem och barnen fick vara uppe något längre än vanligt. Natten till lördag vaknade Nova halv 1 och lagom när hon var på väg att somna 1 väckte Lucas henne. Sedan när hon var på väg o somna igen väckte han henne 2. *suck* Halv sex vaknade Nova, Lucas och Hanna. Jonas klev upp 6 med de för att fixa välling, då kom mamma upp också och sa att om vi fixade vällingen så skulle hon ta de efter att hon gått med hundarna.

Så jag och Jonas kunde somna om. Halv nio gick vi upp, då åt vi frukost och fixade mellanmål åt Nova. Sedan klädde vi på oss och tog en promenad till ankdammen och matade änderna, på väg hem gick vi förbi bruket och sedan förbi Gotterian för att köpa lördagsgodis. Väl hemma var det dags för lunch och sedan tittade barnen på tv en stund. Efter mellanmålet skulle Nova sova igen så Jonas tog henne i vagnen och gick en sväng medan jag tog Hanna och Lucas ut på mormor och morfars tomt och lekte. Hundarna kom ut en sväng och sprang av sig också. Det blev en hel del gungat, klättrat sprunget, spelat boll för barnen. Gick in lagom till maten. Sedan blev det barnprogram och lördagsgodis för Hanna och Lucas, meningen var att de skulle vara vakna och titta på melodifestivalen. Men Hanna var så trött och ville lägga sig alldeles innan första bidraget och då följde Lucas efter och båda somnade riktigt snabbt.

Idag har det varit lugna puckar med Vasalopp, video (för Hanna i mormor o morfars säng), bad för Lucas efter lunchen då han fick våffla i hela håret. Efter mellanmålet på em packade vi ihop och åkte hem. Nu sover de små barnen i sina sängar, Jonas promenerar med Nikki, Sofie är hos pappa och tittar på film med en kompis och jag ska läsa lite i boken så den tar slut någon gång.

Förresten, jag har blivit grymt förkyld under helgen. Jag har inte bestämt om jag åker ner på jobbet eller inte i morgon, som tur är kan jag jobba hemma om det är så.

Ha en fortsatt härlig söndagskväll!

2 kommentarer:

  1. Overall en lugn och skön helg. Känns som det varit ganska lite grin och skrik på barnen! Vi borde ta oss ut och "göra något" fast vi bara är hemma på helgerna. De är ju ganska lättroade än så länge - mata änder är billigt o bra! ;)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja det har jag redan tänkt på, men vi har ju haft fullt upp med att fixa möblering o annat fram till nu! Men framöver ska vi göra så, härligt för oss också ju!

      Radera