Besökare

Besökare online idag månad totalt

Sidor

Välkommen upp i mitt klätterträd!

Mitt foto
Mitt namn är Malin Bergroth och det är här mina tankar och funderingar existerar. Jag är en glad tjej som har 5 barn. Sofie (95), Madeleine (97), Hanna (07), Lucas(10) och Nova(11).

måndag 20 februari 2012

Undrar när....

antingen sjukdomen bryter ut helt eller jag känner mig riktigt frisk igen. Just nu är jag i ett ingenmansland, varken frisk eller sjuk. Dilemmat med hur jag gör med träningen är jobbig, när ska man avstå och när är det ok att köra på som vanligt?


Jag vill egentligen inte avstå träningen för det får mig att må bra på andra sätt, älskar känslan av att ha tagit ut sig på gåbandet. Däremot kan jag tänka mig att strunta i styrketräningen just nu, jag kanske skulle ta mig i kragen och gå på något sådant pass som man tränar styrka i. Fast just nu är jag i ett läge där jag varit skadad efter att ha gått på bandet också så det tar emot att gå och träna, för jag vet inte vad jag ska ta till för alternativ till gåbandet. Jag tycker det är så fruktansvärt tråkigt att cykla annars hade motionscykel varit ett alternativ. Crosstrainern som ska vara lindrigare för knän och ben var inget för mig heller, testade en gång och fick nog efter typ 2 min. :-(


Mitt dilemma idag är främst, är jag tillräckligt frisk att träna. Har fortfarande inte bestämt mig, och om jag går och tränar "hur tränar jag? gåband? motionscykel? nytt försök på crosstrainern efter att ha undersökt inställningarna? trappmaskin?" Inte lätt liv för mig just nu, vad är lindrigast för mitt knä och mina smalben? Vill inte börja träna och bli skadad direkt, smalbenen är precis läkta och knät känner jag av i vissa rörelser. Och det är bara jag som kan bestämma!

Jag gjorde kanske bort mig när jag valde bort PT i mitt medlemskap på MåBättre, tur att man kan köpa till sådana timmar i efterhand. En PT skulle ju kunna hjälpa mig i vad jag kan och inte kan göra för något i träningsväg och dessutom peppa mig med jämna mellanrum. Kanske något jagborde fundera på.

Förra veckan blev det ju inte något tränat alls för jag hade först och främst skadat min axel (en maskin som jag helt enkelt inte klarar av, får ont när jag använder den), och för att jag fått ont i smalbenen. Sedan började jag känna mig mer och mer förkyld i slutet av veckan, tänkte att om jag vilar går det kanske över till nästa vecka. Men inte då, så nu har jag ett dilemma. Men det löser jag nog under dagen.

Ha trevlig Måndag!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar