Besökare

Besökare online idag månad totalt

Sidor

Välkommen upp i mitt klätterträd!

Mitt foto
Mitt namn är Malin Bergroth och det är här mina tankar och funderingar existerar. Jag är en glad tjej som har 5 barn. Sofie (95), Madeleine (97), Hanna (07), Lucas(10) och Nova(11).

onsdag 1 februari 2012

Oj oj oj, vilken tur...

vi hade igår. Nova var på golvet och kröp runt, rätt som det är ser Jonas att hon tuggar på något (vi tror det är hushållspapper). Jag tar upp henne och känner runt i munnen men hittar inget, går in i sovrummet och slår 1177 för att rådfråga om vi måste kolla upp vad hon fått i sig. I samma stund som jag får veta att det är 8 minuters väntetid, börjar Nova hosta och få kväljningar. Lägger direkt på och ringer 112, men under tiden jag pratar med operatören lugnar hostningarna och kväljningarna ner sig och hon blir ledsen istället. Eftersom hon får luft och har normal färg i ansiketet samt att hon verkar kunna svälja vatten får vi rådet att hålla henne under uppsikt och återkomma om hon blir dålig. Efter samtalet nyser Nova och då ser jag något vitt i munnen, så jag håller upp munnen och Jonas får plocka ut föremålet. Det visade sig vara ett litet runt mjukplast lock som hon fått i sig. Huvva vad otäckt sådant här är.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar