Besökare

Besökare online idag månad totalt

Sidor

Välkommen upp i mitt klätterträd!

Mitt foto
Mitt namn är Malin Bergroth och det är här mina tankar och funderingar existerar. Jag är en glad tjej som har 5 barn. Sofie (95), Madeleine (97), Hanna (07), Lucas(10) och Nova(11).

söndag 12 februari 2012

Slut på ytterligare en vecka

Då har det gått en vecka igen, jag tycker helgerna bara svischar förbi. Känns som om jag inte gör annat än jobbar och försöker få ordning hemma nu. Det ska bli så skönt när vi är färdiga och det "bara" är typ handling och lite städning på helgerna ;)

Hanna gör inte saken lättare som ibland är flickan från helvetet. Hon säger emot, skriker som en tok om hon inte får som hon vill men framförallt slåss hon. Inte är det små lätta slag heller, hon knyter näven och tar i så mycket hon kan. Hon slår mig och Jonas, storasystrarna och lillebror Lucas. Än så länge har hon inte slagit till Nova, men det känns som om det kommer också. :-( Jag vet inte längre vad vi ska göra, känns som om vi försökt med allt. Uppmärksamhet, inte uppmärksamhet, prata, gräla, bli ledsen, ge straff mm mm. You name it! Idag känner jag att det inte känns bra att gå till jobbet i morgon, vill liksom inte lämna Jonas ensam med alla barnen eller egentligen handlar det ju om just Hanna. Jag undrar om detta är något övergående eller om det är någon form av diagnos det handlar om.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar