Besökare

Besökare online idag månad totalt

Sidor

Välkommen upp i mitt klätterträd!

Mitt foto
Mitt namn är Malin Bergroth och det är här mina tankar och funderingar existerar. Jag är en glad tjej som har 5 barn. Sofie (95), Madeleine (97), Hanna (07), Lucas(10) och Nova(11).

tisdag 14 februari 2012

Löss!

Idag gick Jonas med barnen till dagis när de började 08:30, typ 08:36 ringer min telefon och det var dagis. Jag tänkte att nu ringer de och säger att Hanna inte mår så bra efter hennes fall igår. Men nejdå, de ringde för att de inte fick tag i Jonas och Hanna hade löss och behövde hämtas. Ringde Jonas mobil, den verkade avstängd. Ringde hem och inget svar, ringde då Sivert o Viola och bad de hämta Hanna. Men Jonas hade sett när han kom hem att det var missade samtal så han gick till dagis och hämtade, då visade det sig att Lucas också hade löss.

Så på väg hem inhandlades luskam och lusschampo. Barnen fick bada nere i badbalja för att behandlas med schampot. Hittade sedan en lus i mitt hår och behandlade mig. När Sofie kom hem kammade jag henne och hittade en lus och behandlade henne, till sist hittade jag en lus i Jonas hår med så nu är vi behandlade allihop utom Madeleine (som är hos pappa) och Nova som jag inte hittade någon lus på.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar