Besökare

Besökare online idag månad totalt

Sidor

Välkommen upp i mitt klätterträd!

Mitt foto
Mitt namn är Malin Bergroth och det är här mina tankar och funderingar existerar. Jag är en glad tjej som har 5 barn. Sofie (95), Madeleine (97), Hanna (07), Lucas(10) och Nova(11).

fredag 24 februari 2012

Jobbar hemma

I morse hade jag inte bråttom till bråttom till bussen eftersom jag bestämt mig för att jobba hemma. Nova vaknade 4 efter att ha sovit i sin säng hela natten. Hoppas att det var idén jag fick igår som gjorde det, jag gav henne nämligen en portion gröt innan vällingen och sedan fick hon dricka så mycket välling som hon orkade helt enkelt. Men sov gjorde hon i sin säng, så nu får vi hålla tummarna att det var gröten som gjorde det. Blir samma visa ikväll nu.

När jag, Jonas, Lucas och Nova klev upp kl 5 sa Hanna att hon ville sova en stund till och jag frågade om hon ville ha vällingen i sängen. Hon svarade "Ja det vill jag". Jag gick på toaletten och medan jag står därinne kommer hon efter och säger att hon vill ligga bredvid mig i sängen och jag talar då om att jag inte kan lägga mig igen eftersom jag ska jobba även om det är hemifrån. Hon ser då jätteledsen ut och undrar om jag verkligen måste jobba. Snacka om att ge mig ännu mer dåligt samvete. Jag undrar hur vi ska lösa den delen. Hon är ju van att mamma är hemma, har ju liksom varit hemma med småbarn i 2 år innan jag började jobba igen.

Ha en bra fredag, det ska vi fortsättningsvis när vi firar Lucas som fyller 2 år!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar