Besökare

Besökare online idag månad totalt

Sidor

Välkommen upp i mitt klätterträd!

Mitt foto
Mitt namn är Malin Bergroth och det är här mina tankar och funderingar existerar. Jag är en glad tjej som har 5 barn. Sofie (95), Madeleine (97), Hanna (07), Lucas(10) och Nova(11).

torsdag 23 februari 2012

Ork?

I morse fick jag ett sms av Jonas att jag skulle ringa hem och prata med Hanna, tänkte att hon saknar mig väl och vill säga godmorgon typ. MEN icke, jag fick prata med en hysterisk Hanna som över huvudtaget inte lyssnar på vad jag säger. Hon bara upprepar "Jag orkar inte mer", det visar sig att hon vägrade klä på sig och gå till dagis. Jonas tog därefter beslutet att de fick stanna hemma. Jag är på jobbet och vet inte var jag ska ta vägen, smyger iväg till toaletten och sitter där och gråter samtidigt för att jag har dåligt samvete för att jag måste jobba. Senare försöker jag få reda på om hon lugnat sig och om någon vet vad det är hon inte orkar mer, men får inte mycket svar på mina sms. Tur Sofie loggar in på datorn och kan svara lite grann.

Arbetsdagen löpte och i slutet av arbetsdagen säger Jonas att han tycker det är tråkigt att behöva välja mellan promenad och åka ner på stan för att köpa snus. Jag föreslår att de ska ta bussen ner så träffas vi och han kan ta min plånbok med sig ner. Det nappar han på så de kommer ner och Hanna säger relativt på en gång att hon vill ha korv. Jag lovar att de ska få det bara jag fått hämtat paketet jag beställt från Stadium.se inne på Stadium nere på stan. Sagt och gjort, jag hämtar paketet och betalar. Sedan köper jag varsin korv o varsin Mer åt barnen. Jonas går och köper snus medan vi köper korv. Går till bänkarna vi "lekplatsen" på Stora torget och de slukar korvarna så de var nog hungriga. Sedan ska Jonas promenera hem så han går, Lucas och Hanna får leka en stund innan vi går till bussen och åker hemåt.

När vi kommer hem lämnar jag bara in mina väskor så går vi ut i lekparken på gården en stund. Nova sitter i vagnen medan Lucas och Hanna klättrar, åker rutschkana och gungar. När Jona kommit hem och gått ut med Nikki går vi in på vår egen gård så Nova får gunga en stund. DET gillade hon, hon skrattade och hoppade i gungan. Allt detta ger mig energi och lust att ta tag i vårt helveteshus, men det går hastigt över när jag kommer in och ser den extra röran av leksaker, färgpennor och annat.

Jonas lagar mat och jag börjar plocka lite grann och efter maten plockar jag ännu lite mer och nu är vi på väg mot att få ordning härhemma. I morgon ska jag jobba hemma så mycket som möjligt, men ska också plocka lite för att kunna ha 2 års kalas för Lucas. Först i morgon em kommer farmor och farfar och på lördag kommer mormor och  morfar.

Ha en skön natt! Sov Gott!

1 kommentar: