Besökare

Besökare online idag månad totalt

Sidor

Välkommen upp i mitt klätterträd!

Mitt foto
Mitt namn är Malin Bergroth och det är här mina tankar och funderingar existerar. Jag är en glad tjej som har 5 barn. Sofie (95), Madeleine (97), Hanna (07), Lucas(10) och Nova(11).

onsdag 17 februari 2010

Vändningsförsök!

Åkte upp till förlossning på utsatt tid, hade redan på känn att Lucas vänt sig självmant i magen. Kommer dit och får börja med ett ultraljud som bekräftar min misstanke. Först tänker den BM bara skicka hem oss, men när jag börjar ställa en massa frågor så får vi träffa en annan barnmorska och prata. Denna barnmorska behandlar oss inte alls något bra och svarar inte på mina frågor utan försöker bara vifta undan de. Till slut undrar hon om vi vill prata med en läkare och det säger vi att vi vill. Så efter ett tags väntan kommer en läkare in och frågar hur jag mår, sedan berättar han vad som kommer att hända och alla våra frågor besvarades utan att vi behövde ställa de.

Så just nu är planen att nästa fredag den 26 februari har vi tid för en igångsättning, vi ska åka in direkt på morgonen och ligger Lucas inte med huvudet neråt görs ett vändningsförsök och sedan sätts jag igång. Sätter förlossningen igång av sig själv tidigare och Lucas inte ligger rätt görs ett vändningsförsök när jag kommer in. Om det inte går att vända honom av någon anledning så får vi diskutera vilka möjligheter som finns då.

Så läkaren tyckte vi skulle hem och ta en långpromenad, tyvärr klarar jag inte av att gå så långt. Men jag ska börja följa med ut med Nikki och även hämta Hanna på dagis om dagarna. Dessutom ska jag fortsätta dricka mitt hallonbladste som också sägs hjälpa till att få igång det.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar