Besökare

Besökare online idag månad totalt

Sidor

Välkommen upp i mitt klätterträd!

Mitt foto
Mitt namn är Malin Bergroth och det är här mina tankar och funderingar existerar. Jag är en glad tjej som har 5 barn. Sofie (95), Madeleine (97), Hanna (07), Lucas(10) och Nova(11).

måndag 8 februari 2010

v. 36+4

23 dagar kvar.

Ringde tandläkaren direkt de öppnade i morse och fick en tid för tandurdragning kl 10. Gick dit och de lutade bak mig och lade bedövningen. Lutade bak mig lite till när hon skulle börja känna på tanden och då blev jag svimfärdig, det var inte längt bort att jag skulle svimma. Då tippar hon mig ännu längre bak för att få blod till huvudet. Men iom att jag är gravid blev det först bara sämre då bebis trycker på aorta. Efter många och långa minutrar avtar det och hon börjar sakta hissa mig upp mot sittande igen. Får sitta lite mer upp än normalt och sedan går urdragningen kanon.

Var därefter direkt till BM. Hon fick 2+ protein på stickan idag och undrade hur jag mår. Jag berättade om svimningsanfallet hos tandläkaren och att jag mår illa och känner av i huvudet mer eller mindre hela tiden. Hon tar ett blodtryck och det var bättre än någonsin vilket förmodligen beror på blodtrycksfallet hos tandläkaren. Hon önskar att hon var dn som bestämde på förlossningen för nu tycker hon att jag mått tillräckligt illa länge nog. Och hon tyckte jag skulle klaga lite i morgon på tillväxt-ul för att få de på förlossningen att förstå samma sak.

Efter detta har jag varit lite smått yr och allmänt hängig. När bedövningen släppte fick jag naturligtvis ont både i käket och tungan så jag har knaprat panodil på em/kvällen. Blodtgrycket nu på kvällen är 144/89 hemma. Total viktökning idag är 2 kilo.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar