Besökare

Besökare online idag månad totalt

Sidor

Välkommen upp i mitt klätterträd!

Mitt foto
Mitt namn är Malin Bergroth och det är här mina tankar och funderingar existerar. Jag är en glad tjej som har 5 barn. Sofie (95), Madeleine (97), Hanna (07), Lucas(10) och Nova(11).

söndag 21 februari 2010

Hemma igen...

Kom upp på förlossningen, fick kissa och sedan ligga med ctg-kurva. Proteinet i urinen var "bara" 1+ och Lucas var bråkig som s-n, svårt att få en kurva på hans hjärtfrekvens. Men till slut lyckades vi. De tog blodprover och blodtrycket, trycket var 160/100 och proverna var helt normala. Blev hemskickad med starkare värktabletter och en tid till förlossningen i morgon bitti för blodtryckskontroll, urinprov och ctg-kurva.

Kom hem och tog tabletterna, huvudvärken gick över. Men efter ca 2 timmar kom den åter med förnyad kraft och jag ser ibland som prickar framför ögonen förutom den dimsyn jag hade sedan tidigare. Mår illa som sjutton också.

Just nu funderar vi på om vi måste ringa förlossningen redan ikväll igen istället för att avvakta tiden vi har i morgon. Jag börjar bli less på att bara få avvakta hela tiden, nu får de fan göra något. Det kan inte vara meningen att jag ska behöva må så här. Visst jag har en igångsättningstid nästa fredag, men alltså mår jag såhär kan de ju itne låta mig vänta till dess. Eller?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar