Besökare

Besökare online idag månad totalt

Sidor

Välkommen upp i mitt klätterträd!

Mitt foto
Mitt namn är Malin Bergroth och det är här mina tankar och funderingar existerar. Jag är en glad tjej som har 5 barn. Sofie (95), Madeleine (97), Hanna (07), Lucas(10) och Nova(11).

tisdag 16 februari 2010

v. 37+5

15 dagar kvar.

Idag har jag varit till barnmorskan, hade 1+ protein i urinet och 140/90 i blodtryck. Sedan skulle hon känna efter huvudet, men kände inte var det låg så hon fick hämta ul-maskinen. Hon hittade inget huvud med den heller så hon fick be en som är utbildad på ul komma in och då visade det sig att Lucas ligger med huvudet under revbenen på höger sida och rumpan typ i ljumsken på vänster sida. Så hon ringde förlossningen och skaffade oss en tid för ett vändningsförsök. I morgon bitti kl halv nio har vi tid, så i morgon får jag inte äta frukost. :-(

Värst av allt är väl att inte riktigt veta vad som händer i morgon. Om det nu finns så gott om plats att han fortfarande kan vända sig som han vill så är det ju ingen garanti att han ligger kvar i rätt läge även om de lyckas vända honom. Lite nervöst är det inför morgondagen, jag vet itne riktigt vad jag hoppas på i nu läget.

Jag är i alla fall fortfarande lika svälld i fötter och ben och har tendens till huvudvärk. Jag/vi måste samla på oss rejält med kurage för att ifrågasätta allt till i morgon. Jag är less på att gå och oroa mig deaa graviditeten nu. Nu tycker jag att jag är välförtjänt av att få ut Lucas istället. Vi får väl se om ni får någon uppdatering i morgon, om jag är hemma så att säga. Annars får jag ge Jonas i uppdrag att skriva ett krot inlägg.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar