Besökare

Besökare online idag månad totalt

Sidor

Välkommen upp i mitt klätterträd!

Mitt foto
Mitt namn är Malin Bergroth och det är här mina tankar och funderingar existerar. Jag är en glad tjej som har 5 barn. Sofie (95), Madeleine (97), Hanna (07), Lucas(10) och Nova(11).

lördag 9 januari 2016

Snöskottning....

Igår när jag la mig snöade det ymnigt, kände att imorgon vill jag nog inte ens kliva upp för att det kommer vara massor med snö på min gång. Som väntat hade det snöat flera decimeter inatt så nu tror jag att jag går i ide, visst det är bra att barnen får snö att leka i. Åka pulka och skridskor tycker de är skoj, men det kan väl snöa lite i taget så det inte blir en massa att skotta? En sådan här dag är jag glad att jag bor i radhus med enbart en kort gång att skotta och inte i hus med stor gårdsplan.

Fast det finns annat att glädja sig över som gör att den där idén att gå i ide till våren inte känns särskilt lockande. Sådana här saker är bara tillfälliga dippar från molnet i sjunde himlen.

Ha en riktigt fin lördag!

2 kommentarer:

  1. Jag har ju Mattias som skottar och då spelar det ingen roll hur stor/liten tomt jag har.☺☺☺

    SvaraRadera