Besökare

Besökare online idag månad totalt

Sidor

Välkommen upp i mitt klätterträd!

Mitt foto
Mitt namn är Malin Bergroth och det är här mina tankar och funderingar existerar. Jag är en glad tjej som har 5 barn. Sofie (95), Madeleine (97), Hanna (07), Lucas(10) och Nova(11).

tisdag 26 januari 2016

Regn i januari?

Vaknade före klockan i morse och insåg att det regnade ute, i JANUARI? Vafan är det här och Hanna som skulle ha friluftsdag i Hemlingby med Skridskoåkning och pulkaåkning. Regnet slutade innan vi kom iväg till skolan och Hanna åkte glad i hågen till skolan. Dock har vi slutat med morgonmedicinen på henne pga en eventuell biverkning och för att hon gått ner i vikt så vi får väl se hur det kommer gå. Jag fick tjata i henne frukost i morse och vi kom iväg alldeles för sent.

Efter det var vi mycket sena till ögonmottagningen med Lucas och Nova. Lappen för ögat hade fungerat och Novas ögon var jämnbra nu i synskärpa, hon slapp droppar i ögonen. Lucas synskärpa var mycket bra i hans nuvarande glasögon så han slapp också droppar. Återbesök för båda om ca 4 månader för att se så Novas syn håller sig och Lucas för att se om han ska ha nya glasögon.

Sedan har jag slappat och sovit större delen av eftermiddagen. Nu är det snart dags för sängen igen.

Hämtade Hanna och hon var helt uppriven, värsta utbrottet hade hon. Hon hade fått börja med pulkaåkning och när det var dags för henne att åka skridskor så var det för mycket vatten på isen så hon fick aldrig åka skridskor. Sedan hade hon ramlat och slagit ansiktet när hon åkte pulka. Men det märktes vid hämtning att hon inte riktigt orkar hela dagen utan medicin.

Godnatt på er!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar