Besökare

Besökare online idag månad totalt

Sidor

Välkommen upp i mitt klätterträd!

Mitt foto
Mitt namn är Malin Bergroth och det är här mina tankar och funderingar existerar. Jag är en glad tjej som har 5 barn. Sofie (95), Madeleine (97), Hanna (07), Lucas(10) och Nova(11).

tisdag 1 maj 2012

Fy då....

Nu är det slut på helgen igen, i morgon jobb. Har absolut ingen lust att jobba. Så trätt på att måsta jobba heltid, vill inte längre. MEN har tyvärr inget val! :-( Jag håller helt ärligt på att bli knäpp på detta, men nu är det "bara" 7 veckor och 3 dagar kvar till semester. Detta innebär 35 arbetsdagar, omvandlat så lät det inte som om det var bara längre. Huvva! Jag får helt enkelt försöka ta en dag i taget. *SUCK*

Idag var vi till min farmor för att fira hennes 85-årsdag, från början var det meningen att jag, Jonas och småbarnen skulle åka bara. Men tonåringarna ändrade sig och följde med, så himla värt det. Jisses vad hon blev glad, det kom några glädjetårar. Så himla skönt att kunna glädja en gamling som man inte vet hur länge hon finns med oss längre.

Lucas klagade på ont i magen där och kändes varm. Han satt tom och höll sig för magen. Och något fel är det när vår lilla fikabrödskille inte äter bulle, kaka eller tårta på kalaset, bara dricker "Mer" i mängder. Somnar på bussen hem, sover vidare i sängen utan att äta något. Vi får ha lite koll på honom helt enkelt, få se om han blir hemma i morgon.

Annars då, tja vi behöver fortfarande större lägenhet. MEN jag orkar inte tänka på det heller, det 'r mycket nu. Bäst att inte fundera alltför mycket på de olika sakerna, viktigt att orka med också. Vi har länge funderat på om vi behöver ha en utredning av Hanna, mycket av ADHD symptomen stämmer in på henne och efter att ha läst lite skulle det kunna vara symptom på Asperger med. Hur som helst ringde jag BVC och berättade om min oro och då berättade hon att de inte får skicka barn under 5 år på utredning, men hon noterade detta och vi skulle prata om det på 5 års kontrollen. Så till hösten borde vi få göra en utredning av henne. Det gäller bara att orka med henne fram till dess nu då!

Nu ska jag läsa ett ord eller två i boken innan jag kryper ner i sängen. Håll tummarna att Nova sover till klockan ringer i morgon. Ha en riktigt bra arbetsvecka!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar