Besökare

Besökare online idag månad totalt

Sidor

Välkommen upp i mitt klätterträd!

Mitt foto
Mitt namn är Malin Bergroth och det är här mina tankar och funderingar existerar. Jag är en glad tjej som har 5 barn. Sofie (95), Madeleine (97), Hanna (07), Lucas(10) och Nova(11).

torsdag 31 maj 2012

Akuten med Sofie igen!

Igår fick jag ett sms i lunchtid från Sofie, där det stod att hon blivit sparkad i magen av en häst. Efter lite sms konversation blev det beslutat att jag skulle hämta henne, hon ville inte åka till sjukhuset. Men senare på kvällen ändrade hon sig och vi ringde 1177 och åkte upp till akuten direkt efter maten. Vi kom dit och hon fick lämna urinprov, fick träffa två sköterskor som satte idbricka på henne så vi trodde hon skulle få ligga kvar. Sedan fick vi vänta en kort stund på läkaren, men efter att han klämt och känt och frågat en massa saker visade det sig att hon "bara" fått skada på muskeln (blåmärke/sträckning). Läkaren sa att om man nödvändigtvis måste bli sparkad av en häst var det bästa stället, lite längre ner och hon hade förmodligen fått frakturer på bäckenet, lite längre upp hade det varit risk för leverskador och ännu längre upp finns ju huvudet.

Idag har hon frivilligt varit hemma från praktiken och vilat. Hon blev så grymt trött efter händelsen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar