Besökare

Besökare online idag månad totalt

Sidor

Välkommen upp i mitt klätterträd!

Mitt foto
Mitt namn är Malin Bergroth och det är här mina tankar och funderingar existerar. Jag är en glad tjej som har 5 barn. Sofie (95), Madeleine (97), Hanna (07), Lucas(10) och Nova(11).

torsdag 31 maj 2012

Första kvällen som ensamstående

Idag var första kvällen efter att Jonas flyttade på em. Barnen badade innan han åkte och sedan åt vi mat. Det var riktigt lugnt runt matbordet, kändes helt overkligt för det brukar vara livligt och lek. Men alla tre småbarnen åt sin mat utan en massa kladd och lek. Sedan bad jag Hanna hjälpa Lucas att tvätta sig, vilket hon gjorde utan mankemang. Sedan bad jag de städa rummet medan jag tog reda på maten och bordet. Vilket de gjorde, det var ytterst lite kvar när jag kom för att hjälpa till. Då var klockan inte ens 18 så vi satte och och tittade på film som de hyrt, de fick välling i soffan halv sju för Nova och Lucas verkade trötta. Lucas somnade i soffan så 19 bar jag in Nova i sängen och sedan Lucas, frågade Hanna om hon ville titta klart på filmen vilket hon ville. Halv åtta var den slut och hon gick in i sin säng och la sig.

Härlig lugn kväll blev det! :-D

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar