Besökare

Besökare online idag månad totalt

Sidor

Välkommen upp i mitt klätterträd!

Mitt foto
Mitt namn är Malin Bergroth och det är här mina tankar och funderingar existerar. Jag är en glad tjej som har 5 barn. Sofie (95), Madeleine (97), Hanna (07), Lucas(10) och Nova(11).

lördag 28 april 2012

Helg igen

Så var det då äntligen helg igen, dessutom långhelg. Så skönt att vara ledig 4 dagar igen. Mycket gott ska hinnas med att ätas också. Först ska barnens kusin Gabriel firas, sedan är det sista april och sist men inte minst så fyller min farmor år. Det blir några dagar med god mat och säkerligen fikabröd, hur jag ska förhålla mig till det har jag inte riktigt bestämt än. MEN jag måste på något vis hålla igen så jag inte går upp i vikt igen. den här gången ska jag lyckas gå ner och stanna där! ;-)

Nova har fått sin första tand och den andra är på god väg. Så sjukdom har avlösts av ont i tandkött. :-( MEN hon sover bättre nu när hon bara sover en gång på dagen, så jag/vi får sova mer och bättre de flesta nätter. Hon kan tom ta en sovmorgon till halv sju ibland.

Trots detta är det så himla tungt att behöva jobba heltid, jag har kommit fram till att det skulle vara optimalt för mig att jobba 75%. Men som vanligt sätter ekonomin käppar i hjulet för mig/oss. Någon gång ska vi väl ha råd att ha mig på en 75% tjänst, eller vad säger ni mina trogna läsare?

Ha en riktigt bra helg nu!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar