Besökare

Besökare online idag månad totalt

Sidor

Välkommen upp i mitt klätterträd!

Mitt foto
Mitt namn är Malin Bergroth och det är här mina tankar och funderingar existerar. Jag är en glad tjej som har 5 barn. Sofie (95), Madeleine (97), Hanna (07), Lucas(10) och Nova(11).

söndag 20 maj 2012

Utställningen i Bollnäs

Igår var vi på utställning med vår kära Socks i Bollnäs. Hon tyckte hon hade kommit till ett mysko ställe och låg mestadels i sin toalett till att börja med. Vi hörde en hel del kommentarer om att hon var fin osv. Jämfört med många Maine Coon tjejer är hon riktigt stor.

Bestämde efter noga övervägande att bära fram henne själv till domaren trots att man kan få hjälp av en assistent. Hon var lite småsprattlig när vi gick fram, men det gick bra. Trots att hon välte domarens vattenglas. Hon fick många fina lovord och hade chans på en BIV (Best in variant), men det blev en annan katt som fick den.

Vi gick runt ett bra tag och var besvikna till vi började undra om vi inte borde få bedömningsprotokollet, fråga Jennie Billow som också var där och hon informerade mig om att de fanns att hämta vid sekretariatet. När vi läste det blev vi mycket gladare, det visade sig att hon fått EX1 (Excellent) och CAC (Championcertifikat). Så hon fick en rosett trots allt.

Nu är jag och tonåringarna bitna av detta så det blir fler utställningar framöver. Nu planeras det tillverkning av burskynke mm här hemma.

Nu några bilder på vår fina stora tjej!

Socks gillar toaletten för den luktar hemma ;)

Helt slut efter först bilresa och sedan domarbedömningen

Stor och ståtlig tjej!

Börjar vänja sig med omgivningen och piggnat till



Lägg till bildtext

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar