Besökare

Besökare online idag månad totalt

Sidor

Välkommen upp i mitt klätterträd!

Mitt foto
Mitt namn är Malin Bergroth och det är här mina tankar och funderingar existerar. Jag är en glad tjej som har 5 barn. Sofie (95), Madeleine (97), Hanna (07), Lucas(10) och Nova(11).

torsdag 10 maj 2012

Akuten med Sofie

Sofie fick ju några smällar i huvudet i måndags när hon red en av unghästarna på travet för att hon stegrade sig och sparkade bakut om vartannat. I måndags tyckte hon att det inte var så farligt, lite huvudvärk och illamående. Men de senaste två dagarna har yrseln och illamåendet bara blivit värre så vi ringde 1177 efter maten och fick åka till akuten. Väl där förväxlade de henne med en vuxen, tog blodtryck, blodprov, puls, syresättning och ekg på henne. Mitt under detta inser sköterskan att hon fortfarande räknas som barn så efter detta fick vi vänta i väntrummet en stund innan sköterskan på barnakuten hämtade oss. Efter första kontakten med barnsköterskan fick vi vänta och vänta och sedan vänta lite till på barnläkaren som gjorde en ordentlig neurologisk undersökning på henne. Han blev inge orolig och tyckte hon borde börja bli bättre inom ett dygn, kallade det för en lättare hjärnskakning och att den borde gått över ca 1 vecka efter incidenten. Nu ligger hon i sängen och vi hoppas på att han har rätt och hon mår bättre i morgon kväll, blir det inte bättre eller tom sämre skulle vi ringa igen.

Ha en bra torsdagsnatt!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar