Besökare

Besökare online idag månad totalt

Sidor

Välkommen upp i mitt klätterträd!

Mitt foto
Mitt namn är Malin Bergroth och det är här mina tankar och funderingar existerar. Jag är en glad tjej som har 5 barn. Sofie (95), Madeleine (97), Hanna (07), Lucas(10) och Nova(11).

måndag 4 juni 2012

Barnens första pappahelg!

Denna helgen var egentligen barnens pappahelg, men då han bor hos sina föräldrar i en övergångsperiod så har han "bara" haft de dagtid. På lördagen var jag på stan 6 timmar med Sofie och Madeleine, tid som vi tidigare inte haft tillsammans. Det var en härlig dag trots många affärer och regn.

Söndagen stod jag på loppis, vilket kändes som bortkastad tid. Fick ihop hyran till bordet och 75 kr, hade det mesta med mig hem igen. :( Så det kommer jag inte att upprepa. Fick tipset av en granne igår kväll att det finns en loppis i Sandviken där man lämnar in grejor och de säljer det åt en mot en avgift. Kanske kan vara något, kanske finns något liknande här i Gävle också?

Totalt sett tycker jag det gått riktigt bra sedan Jonas flyttat. Vi har skaffat oss en ny kvällsrutin och det är att barnen är klara för sängen typ 18 och vi myser i soffan till en film eller tv. Halv sju får de välling i soffan och sju går jag in i sovrummet med Nova och Lucas, så får Hanna sitta kvar i soffan till halv åtta.

Det enda som känns lite krångligt att få till är mina egna promenader och promenaderna med Nikki, i varje fall de här dagarna när det har regnat nästan hela dagarna.

Nu är det en ny vecka med nya utmaningar och snart är det dags för födelsedagar igen, jag fyller på söndag och Madeleine 3 dagar efter det!

Ha en bra vecka!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar