Besökare

Besökare online idag månad totalt

Sidor

Välkommen upp i mitt klätterträd!

Mitt foto
Mitt namn är Malin Bergroth och det är här mina tankar och funderingar existerar. Jag är en glad tjej som har 5 barn. Sofie (95), Madeleine (97), Hanna (07), Lucas(10) och Nova(11).

onsdag 28 maj 2014

Sjukstugan över?

Förhoppningsvis är magsjukan borta för den här gången efter drygt en veckas härjningar i familjen. Jag mår visserligen illa till och från men har inte kräkts och har ingen diarré så jag hoppas att det är något annat som gör detta.

Idag springer Hanna Vikingamaran på skolan, spännande värre för henne. Tyvärr hade jag missat att de skulle ha fika med sig så hon blev lite småsur på mig vid lämning när hon kom på det.

Nova ska till tandläkaren för första gången och Jonas måste följa med henne då jag ska med Sofie till läkaren för att skaffa läkarintyg så hon kan söka aktivitetsersättning på 50%.

Snart är det dags att börja jobba så i helgen måste jag köpa mig ett pendlingskort på Upptåget och stadsbussarna kostar 1335 kr el 1610 kr beroende på hur man kan lösa det. AF har beviljat pendlingsstöd på 6 månader så jag betalar 750 kr av det och får tillbaka resten. AF har också beviljat nystartsjobb så företaget kommer få lite i bidrag för mig. Jag har fortfarande inte fått klart vad som händer under semestern, men hoppas att chefen tar upp detta på måndag. Förhoppningsvis kan jag få lite betald semester då han får bidrag från AF som han inte räknat med.

Jag har lånat lite pengar från mamma o pappa för att betala de skulder med högst ränta på så nu ska ekonomin gå ihop bra. Ska fundera över om jag ska försöka få ett hopbakslån på resterande summa för att få ner månadskostnaden lite mer samt ha försäkring på det lånet så jag kan fortsätta betala tillbaka till mamma och pappa OM jag inte får vara kvar efter provanställningen. Jag ska också titta över och börja betala lite mer till Jan som tack för att han tagit bort räntan på det lånet. Jag ska definitivt dra tillbaka min ansökan om skuldsanering så det inte blir problem OM jag skulle behöva söka om det vid en senare tidpunkt.

Fick det negativa beskedet att jag inte kommer få något bostadsbidrag from maj och resten av året efter att ha ändrat inkomst. Jag väntar fortfarande på beslut om skattejämkning, hade hoppats få det innan jag börjar jobba på måndag men det verkar inte så.

På måndag börjar barnen med längre dagar, som tur är kommer Jonas att hjälpa till med lämningar och hämtningar. Förhoppningsvis kan jag fixa hämtning bara jag börjar få jobba på tåget ner och hem. I Uppsala ska jag försöka mig på att promenera till och från tåget då det inte tar längre tid än att ta sig till buss+bussresa+från buss.

Ha en riktigt bra onsdag.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar