Besökare

Besökare online idag månad totalt

Sidor

Välkommen upp i mitt klätterträd!

Mitt foto
Mitt namn är Malin Bergroth och det är här mina tankar och funderingar existerar. Jag är en glad tjej som har 5 barn. Sofie (95), Madeleine (97), Hanna (07), Lucas(10) och Nova(11).

måndag 19 maj 2014

Härlig helg och Uppsala igen...

Helgen spenderades på Trollharen med soligt och fint väder. Vi åkte upp efter lunch, mamma och pappa kom på eftermiddagen. Jag och Sofie stod för matlagningen och gjorde köttfärsgratäng med paprika och sparris som blev populärt hos mamma och pappa. På lördagen skulle jag hjälpa mamma att städa hönshuset, men av olika anledningar så hann mamma börja städa och sedan visste jag inte riktigt hur/vad jag skulle göra och kände mig mest i vägen. Hjälpte till med det lilla jag lyckades hinna med och hjälpte pappa lite också. Så tack mamma för att du fixade städningen. På kvällen grillade pappa och jag gjorde ugnsstekta rotsaker till, något som mamma var tveksam till innan. Men jisses vad de tyckte det var gott. Söndag packade jag och Sofie ihop direkt på morgonen och åkte till Gävle för att äta brunch på Lido Söder då Sofie fyllde år. Gott som sjutton var det. Sedan var jag sällskapsdam i stallet innan vi hämtade barnen och Jonas innan vi åkte hem.

Idag var jag till Uppsala igen för att skriva på papper, bra lön får jag men ingen förskotts semester då det är en provanställning. Men det verkar som om det blir tomt och de slår igen 3 veckor under sommaren så när jag talade om för chefen att jag inte kan vara ledig utan betalning så skulle han fundera på hur vi gör för min del. Så nu är det bara att avvakta, annars har jag idag ändra inkomst till facket, bostadsbidraget, skattejämkningen och kommunen. Sitter nu i skrivande stund och funderar om jag missat något ställe som också behöver veta nya lönen. 2 juni börjar jag jobba.

Hanna var yr, mådde illa, hade diarré och kräktes i lördagskväll. På söndagen hade hon feber som mest 39 grader, idag hade hon 38,2 i morse och sedan har den bara gått ner. Ikväll hade hon 37,9 grader så vi avvaktar morgondagen för att se om han kan gå till skolan. Hon håller ju på att klättra på väggarna när hon är hemma hela dagen och är pigg.

Ha en fortsatt bra måndagskväll!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar