Besökare

Besökare online idag månad totalt

Sidor

Välkommen upp i mitt klätterträd!

Mitt foto
Mitt namn är Malin Bergroth och det är här mina tankar och funderingar existerar. Jag är en glad tjej som har 5 barn. Sofie (95), Madeleine (97), Hanna (07), Lucas(10) och Nova(11).

måndag 5 maj 2014

Lugnet före stormen?

Igår när barnen kom hem från sin pappa så kändes de lugnare och det höll i sig hela kvällen. Vi pratade om regler och mat som de tycker om vid matbordet. De åt och det var riktigt lugnt vid matbordet, det var bara Nova som en gång skrek och kastade gaffeln men då frågade jag om man fick skrika och till slut bad hon lugnt om saft istället. Det blev lite grin när jag sa åt Hanna att komma in för kvällen med men det kan jag förstå eftersom andra barn får vara ute längre. Nattningen var lite bökig, men den gick.

I morse vaknade Nova ca 6 och kom ut och kissade och lade sig i min säng, det var några gånger hon skrek åt mig men när jag sa åt henne i lugn ton att vi kommit överens om att inte skrika åt varandra så lugnade hon sig direkt. Lucas var såklart lite bråkig som vanligt, men det var helt hanterbart. Lämningarna gick kanon som vanligt.

Sedan gick jag ner på stan för att lämna tillbaka böcker på biblioteket och för att gå på AF för uppföljning av aktivitetsrapport. Efter det gick jag hela vägen hem igen, så jag slog två flugor i en smäll. Fick promerat och sparade pengar på att varken ta bil eller buss till stan.

Hämtningarna gick också helt ok, Hanna tog med sig sin kompis Liv hem. Jag hade tänkt vara ute när vi kom hem, men det blåste så himla kallt så barnen ville hellre vara inne och jag tvingade de inte att vara ute.

Nätterna är inte alltid torra, men vi kämpar på med blöjfria nätter. Lucas är sämre än Nova på att hålla sin torr på natten, men han är å andra sidan pojke. Nova vägrar fortfarande bajsa på toalett eller potta så där kör vi på bajsblöja tills blöjorna är slut i alla fall och det är hon med på. Hon har någon gång sagt att hon ska bajsa på toalett när hon fyllt 3 år så vi får väl se.

Ha en fortsatt bra måndag!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar