Besökare

Besökare online idag månad totalt

Sidor

Välkommen upp i mitt klätterträd!

Mitt foto
Mitt namn är Malin Bergroth och det är här mina tankar och funderingar existerar. Jag är en glad tjej som har 5 barn. Sofie (95), Madeleine (97), Hanna (07), Lucas(10) och Nova(11).

tisdag 20 juli 2010

Försök att få bort nappen

Igår kom vi överens med Hanna om att hon bara ska ha nappen på natten när hon sover och varje nappfri dag ska hon få en guldstjärna som vi klistrar på ett speciellt papper. Det har överlag gått riktigt bra, men ibland kommer hon och säger "Jag vill inte ha någon guldstjärna jag vill ha en napp, hu hu". Hon är ju verkligen medveten om vad det är hon har lovat. Men de gångerna har vi lyckats prata bort henne och hon har hittills inte haft nappen mer än i natt när hon sov, det var inte några större problem att ta nappen när hon fick flaskan i morse heller. Först sa hon "Jag vill ha den en stund till bara", då frågade jag om hon ville hinna väcka Sofie och Madde och då fick jag nappen med hennes kommentar "Nu har jag haft den en liten stund".

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar