Besökare

Besökare online idag månad totalt

Sidor

Välkommen upp i mitt klätterträd!

Mitt foto
Mitt namn är Malin Bergroth och det är här mina tankar och funderingar existerar. Jag är en glad tjej som har 5 barn. Sofie (95), Madeleine (97), Hanna (07), Lucas(10) och Nova(11).

söndag 11 november 2012

Öroninflammation igen...

Nova har ju varit så himla bökig på nätterna ett tag nu, i fredags upptäckte jag en stor blåsa på undersidan av hennes tunga. Trodde då att det berodde på den, men igår kväll tog jag tempen i örat på henne och då verkade hon tycka det gjorde ont. Så inatt när hon låg och slog, sparkade och stångade på mig beslutade jag mig för att ringa 1177. I morse ringde jag och fick tid kl 10 till familjeläkarjouren, mycket riktigt så har hon öroninflammation IGEN. Det är bara drygt en månad sedan sist, så vi fick kåvepenin utskriven samt hostmedicin. Tyvärr valde jag fruktsmak, vilket inte gick att få i Nova alls. Så efter att hon slocknat i sin säng för natten blev jag tvungen att ringa 1177 och fixa vanlig flytande kåvepenin. Så det blev en utflykt till Cura-apoteket på Maxi Ica. Så nu håller vi tummarna att det fungerar att ge henne denna i morgon, sist gick det ju faktiskt rätt bra.

Ha ett bra slut på helgen!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar