Besökare

Besökare online idag månad totalt

Sidor

Välkommen upp i mitt klätterträd!

Mitt foto
Mitt namn är Malin Bergroth och det är här mina tankar och funderingar existerar. Jag är en glad tjej som har 5 barn. Sofie (95), Madeleine (97), Hanna (07), Lucas(10) och Nova(11).

torsdag 8 november 2012

Mammas duktiga kille

I tisdags var vi till ögonmottagningen med Lucas och han var så himla duktig. Det enda han gnällde över och inte ville var att få ögondropparna, annars gjorde han allt de bad om utan att gnälla. Han var så duktig. Vi fick ingen förklaring till varför han skelar, men uppenbarligen såg han inte tillräckligt dåligt för att få glasögon. Han ska tillbaka för en kontroll om 4 månader igen, då får vi se om han blivit sämre eller rent av bättre.

I tisdags var också första dagen han inte sov på dagis, vilket gör att idag är tredje dagen i rad som han inte sovit på dagis. Fast idag hade han varit riktigt trött under mellanmålet, inte så han var grinig eller så utan han var mest frånvarande och visste inte riktigt vad han gjorde. Men sedan hade han piggnat på igen och hemma på kvällen är han inte heller så mycket gnälligare än vanligt.

På utvecklingssamtalet i måndags undrade de om vi ville att han skulle potttränas, vi sa att vi inte tror han är redo än. Men det kanske han är? Är det jag som är lite mesig i den frågan? Känns lite besvärligt med potträning under vintern, men andra har väl pottränats under vintern. Jag får fundera lite på detta, han kan ju ha blöja när han är utomhus och har vinterkläder på sig.

Ha en fortsatt trevlig torsdagskväll!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar