Besökare

Besökare online idag månad totalt

Sidor

Välkommen upp i mitt klätterträd!

Mitt foto
Mitt namn är Malin Bergroth och det är här mina tankar och funderingar existerar. Jag är en glad tjej som har 5 barn. Sofie (95), Madeleine (97), Hanna (07), Lucas(10) och Nova(11).

lördag 10 november 2012

Lucas utan blöja dag 1

Idag var första dagen som vi testade blöjfritt på Lucas, han fick kalsonger på sig i morse. Allt verkade frid och fröjd, de åt frukost och rätt som det var hade han kissat ner sig och köksstolen. När vi gick till ICA fick han ha blöja på sig under overallen. På em var han utan blöja igen och vi flyttade ut pottan till det rum vi var i för tillfället. Så en gång satt han på pottan en stund och reste sig och drog upp kalsongerna, sa att det kom inget. Sedan kom han till mig och jag frågade då om han bajsat i kalsongen, vi kollade men det hade han inte. Däremot ville han kissa på pottan och gick tillbaka till pottan och säger: Men mamma det kom lite! Jag gick och tittade och då hade han bajsat.

Lite senare så skulle han prova kissa igen på pottan, satt en stund och reste sig sedan och fortsatte leka. jag frågade om det kom något och han svarade nej. Några minuter senare sätter Nova foten i pottan och blev blöt, så då hade han kissat i alla fall.

Efter kvällsmaten och före efterrätten gick vi till toaletten och skulle kissa ikapp, han ville inte sitta på pottan men sätter sig och nästan direkt säger han: Jag hann först!

Så hela em har han varit utan blöja och både kissat och bajsat på pottan, inga olyckor alls! Vilken stor kille han börjar bli.

Här är en bild på stora killen utan blöja!


Ha en fortsatt trevlig lördagskväll.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar