Besökare

Besökare online idag månad totalt

Sidor

Välkommen upp i mitt klätterträd!

Mitt foto
Mitt namn är Malin Bergroth och det är här mina tankar och funderingar existerar. Jag är en glad tjej som har 5 barn. Sofie (95), Madeleine (97), Hanna (07), Lucas(10) och Nova(11).

måndag 14 april 2014

Blöjfritt?

Nova har nu varit blöjfri dagtid 2-3 veckor, men bajsar fortfarande i blöja. Har ingen aning om hur vi ska få henne att prova bajsa på potta eller toaletten, men det kanske ska få ta den tid det tar och hon får bestämma själv?

I torsdags ville Lucas sova i bara kalsongerna och han fick prova det och hör och häpna... han var torr på morgonen, klev visserligen upp 5.30 för att kissa men ändå. Fredag natt gick också bra, men lördag natt hände en olycka, söndag natt har gått bra.

Nova ville också vara stor och sova i trosor, men då jag inte hade madrasskydd med åt henne till Hofors så fick hon vänta så söndag natt blev första natten för henne och hon vaknade 6.20 och ville kissa. Torrt i trosorna var det då också.

Så idag sa jag åt Nova att när de blöjor vi har hemma är slut då måste hon börja bajsa på toalett/potta för jag tänker inte köpa ett nytt paket. Jag har lite mer än ett halvt paket kvar så vi får väl se hur det går. Håll tummarna för att båda fortsätter hålla sig torra på natten nu.

Ha en bra vecka.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar