Besökare

Besökare online idag månad totalt

Sidor

Välkommen upp i mitt klätterträd!

Mitt foto
Mitt namn är Malin Bergroth och det är här mina tankar och funderingar existerar. Jag är en glad tjej som har 5 barn. Sofie (95), Madeleine (97), Hanna (07), Lucas(10) och Nova(11).

torsdag 3 januari 2013

Hur fan gör man?

Funderar och funderar på detta med barnen och dagis, alltså de trivs ju där så egentligen gör det inget att de får vara där lite mer. Men va fan om man lämnar halv åtta och hämtar halv sex, när ska man hinna laga mat, få i barnen kvällsmat och bada? Mina barn lägger sig 18:30 (de två små) och 19 på vardagar. Få ihop det ni!

Sedan detta med ekonomi, det enda som jag påverka kostnaden för är bilen. Och hur fan ska vi klara oss utan den? Hade mina föräldrar bott i Gävle och inte haft en stuga som man inte kan åka buss till så kanske? MEN nu är det så att vi är en stor familj, med två katter och att åka buss/tåg till mina föräldrar i Hofors skulle ju fungera. Men nä, ingen kan ju hämta oss vid buss/tåg. Dessutom att åka buss/tåg med packning för 6 personer, vagn, två katter känns inte som en höjdare alls. För att inte tala om att åka till stugan, det skulle ju inte fungera alls eftersom det inte ens går buss/tåg dit.

Ibland är jag positiv och tror att allt kommer lösa sig, men ibland vet jag inte riktigt åt vilket håll jag ska vända mig. Men det är väl bara att gilla läget?

Ha en ritkigt fin torsdagsnatt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar