Besökare

Besökare online idag månad totalt

Sidor

Välkommen upp i mitt klätterträd!

Mitt foto
Mitt namn är Malin Bergroth och det är här mina tankar och funderingar existerar. Jag är en glad tjej som har 5 barn. Sofie (95), Madeleine (97), Hanna (07), Lucas(10) och Nova(11).

söndag 20 januari 2013

En härlig dag!

Dagen började med att Lucas säger: Mamma jag är kissnödig. Vi går in på toaletten, han tar av sig blöjan och kissar på pottan. Sätter på sig kalsonger istället för blöja. Nu har han varit utan blöja två hela dagar utan olyckor. De två vändor vi var ute idag hade han blöja utifall att, men de har varit torra när vi kommit in igen.

I alla fall så var vi till stallet på förmiddagen så Hanna fick rida lite på Covitha. Lucas ville i slutändan inte rida, men däremot borsta/klappa henne. Nova klappade och gav henne äpple trots att hon förra gången var livrädd.

Sedan var det lunch och efter lunch gick vi till isen vid Vikingaskolan för att Hanna skulle visa vad duktig hon är att åka skridskor. Hon är jätteduktig och blev duktigare hela tiden medan vi var där. Lucas fick också testa åka och det fick förvånansvärt bra, några gånger till så kan säkert han åka själv med. Nova nöjde seig med att gå och åka pulka!

Därefter var det dags för plättar till kvällsmat och bad. Nu sover de minsta och snart ska Hanna lägga sig. I morgon måste jag ta tag i hemläxan från TRR. Men först ska jag och Sofie träna och lite tapetsering måste jag också försöka hinna med.

Ha en fin avslutning på helgen!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar