Besökare

Besökare online idag månad totalt

Sidor

Välkommen upp i mitt klätterträd!

Mitt foto
Mitt namn är Malin Bergroth och det är här mina tankar och funderingar existerar. Jag är en glad tjej som har 5 barn. Sofie (95), Madeleine (97), Hanna (07), Lucas(10) och Nova(11).

fredag 25 januari 2013

Barnfri helg

Då var det dags att ha en barnfri helg igen. Lucas kräktes igår kväll flera gånger så jag trodde han skulle vara vaken hela natten. Men han somnade 21.30 och sov på soffan nästan hela natten. Idag har han inte kräkts något, men han var hemma från dagis pga smittorisken. De andra två små fick också vara hemma så jag kunde köra ner de till Jonas redan på fm. Lucas har nu varit blöjfri ett tag hemma på helgen, och denna veckan på dagis också. Det går över förväntan, han börjar bli stor vår lilla prins.

Efter att ha lämnat barnen hos Jonas var det dags att hämta Sofie från praktiken så vi kunde träffa hennes kontakt på skolan för att skaffa nya skor att ha på praktiken. Det gick fort, därefter var det dags för 2 veckors handling, vilket tog längre tid än vanligt.

Hem och åt en sen frukost och sedan satte jag upp resten av den blå tapeten hos Madeleine. Funderar en del på inredning uppe hos henne med, ska försöka bygga en himmelssäng och jag tror jag ska försöka övertala henne att ha sängen med huvudgaveln mitt på fondväggen. Sedan tror jag att hon ska få en billyhylla med glasdörr för att ha sina porslinsdockor och andra prydnadssaker i. Det blir nog riktigt bra däruppe när vi är färdiga.

På jobbfronten intet nytt! Fast jag har gjort en del undersökningar den här veckan, men framförallt har vi bokat tre olika kurser. En inom testning och två inom Sharepoint, så nu ska jag bli mer attraktiv på arbetsmarknaden.

Nu är det dags att sova lite och i morgon blir det sovmorgon! Så himla härligt!

Ha en riktigt bra helg!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar