Besökare

Besökare online idag månad totalt

Sidor

Välkommen upp i mitt klätterträd!

Mitt foto
Mitt namn är Malin Bergroth och det är här mina tankar och funderingar existerar. Jag är en glad tjej som har 5 barn. Sofie (95), Madeleine (97), Hanna (07), Lucas(10) och Nova(11).

tisdag 29 mars 2016

Intervju hos psykolog

Idag var det dags för en tur till psykologen igen och idag intervjuade han mig. Efteråt pratade vi lite vad han kunde se på de tester, frågeformulär och intervjuer han gjort. Han ser helt klart att jag har högfungerande autism = asperger syndrom plus att han även ser vissa saker inom ADHD området. Tyvärr kan han inte sätta diagnos på det antal träffar vi haft, men däremot kan han rekommendera en behandling utifrån det han sett nu. Och det som finns att tillgå är Strattera för ADHD, ångestdämpande för att underlätta sociala situationer och KBT. Jag sa att jag vill nog ha en kombination och han verkade tycka att det var en bra väg att gå. Nästa vecka ska vi träffas och då kommer vi att prata mer om hur jag vill gå vidare och han kommer skriva ett utlåtande till min familjeläkare.

Ha en bra tisdags kväll!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar