Besökare

Besökare online idag månad totalt

Sidor

Välkommen upp i mitt klätterträd!

Mitt foto
Mitt namn är Malin Bergroth och det är här mina tankar och funderingar existerar. Jag är en glad tjej som har 5 barn. Sofie (95), Madeleine (97), Hanna (07), Lucas(10) och Nova(11).

lördag 5 mars 2016

Detta eviga kämpande...

För ett tag sedan fick jag brev från BUP att de inte tänkte utreda Lucas för att dagis i sin oedagogiska kartläggning som de lämnade till habiliteringen inte såg några problem.

Jag kontaktade de och berättade om hur han är och att dagis inte ser allt. Att barnen berättar om saker som händer på dagis som inte personalen ser. Jag talade också om att personalen erkännt till mig att de inte kan göra bedömning vad som är normalt. Så denne person skulle ta upp det på ett nytt remiss möte. För drygt 1 vecka sedan ringde BUP chefen upp mig och berättade att de fortfarande inte kommer göra en utredning pga att dagis inte angett några problem och för att habiliteringen inte skickat remiss efter deras utredning.

Som tur är hade vi varit på barn och ungdomsmottagningen med Lucas och träffat en av de bästa läkarna som finns. Förutom att fixa ett EEG för att kunna utesluta epilepsi sa han att vi kunde kontakta honom om BUP vägrade utreda så skulle han skicka remiss. Han jobbar tydligen också på habiliteringen och tyckte det var konstigt att de inte skickat remiss till BUP direkt efter utredningen.

Så efter sista samtalet med BUP skickade jag meddelande till denna läkare som nu har skickat en remiss till BUP. Så nu är det bara att hålla tummarna att de gör sin utredning och att Lucas får den hjälp han behöver.

Ha en riktigt bra lördag!

KRAM

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar