Besökare

Besökare online idag månad totalt

Sidor

Välkommen upp i mitt klätterträd!

Mitt foto
Mitt namn är Malin Bergroth och det är här mina tankar och funderingar existerar. Jag är en glad tjej som har 5 barn. Sofie (95), Madeleine (97), Hanna (07), Lucas(10) och Nova(11).

söndag 5 januari 2014

Trött, frustrerad och lite nere

Idag är en sådan där dag där allt känns fel och man bara vill dra täcket över huvudet och gråta hela dagen, nu fungerar inte det med tanke på att jag har småbarn. Promenad orkade jag inte med heller fast det kanske hade fått mig må bättre. Tur jag har Jonas som hjälper till med barnen så jag har kunnat slumra i soffan en stund efter lunch i alla fall. Inte för att det löste alla problem i min värld men det var skönt i alla fall.

Jag vill verkligen ha större boende trots att jag trivs i detta radhus, vet inte hur jag ska få till detta. Jobb löser ju inte saken heller iom att jag har de skulder jag har så lär jag inte kunna köpa mig något inom tillräckligt snar framtid. Går det att lösa det bättre här? Ja kanske, men inte så jag får eget rum. Dörrar till vardagsrummet går ju att skaffa, men faktum kvarstår att sängen måste bäddas ihop på morgonen. Hyres? Finns det större, ja det finns det. Men frågan är om det är vettigt att skaffa eller inte.

Hyra hus? Tja om jag hittade ett som ligger på rätt ställe, tillräckligt stort och inte för dyrt. Ja vad säger man?

Skuldsanering? Ja det har jag tänkt ansöka om vid nästa möte med rådgivaren OM jag inte fått beslut om att jag fått jobb innan dess. OM jag inte får skuldsanering vet jag inte vad jag ska göra, för det räcker INTE med att försöka dra in på barnkläder mm mm. Finns inget mer att dra in på i min budget helt enkelt. Får jag inte skuldsanering kommer jag att gå back ca 3000 maj och juni och sedan 6-7000 varje månad from juli i år. Kul, nä inte direkt men det är den krassa verkligheten. Lösning? Tja det är ju frågan om det finns en lösning på detta förutom jobb eller skuldsanering?

Inte kan jag få ett lån på hela beloppet för att få ner månadskostnaden heller, tyvärr. Ja ja den som lever får se hur det går.

Ha en fortsatt trevlig söndagskväll!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar