Besökare

Besökare online idag månad totalt

Sidor

Välkommen upp i mitt klätterträd!

Mitt foto
Mitt namn är Malin Bergroth och det är här mina tankar och funderingar existerar. Jag är en glad tjej som har 5 barn. Sofie (95), Madeleine (97), Hanna (07), Lucas(10) och Nova(11).

lördag 4 januari 2014

Fredag kväll?

Idag är det fredag, men det känns inte som helg eller snarare så är det så att det känns som det är helg varje dag. Snart blir det vardag igen och det ska både bli skönt och jobbigt. Stressa iväg på morgonen igen med de små till skola/dagis. Ikväll har vi haft filmkväll och fredagsmys med barnen och de fick hyra Dumma Mej 2 och åt Pringles och ostkrokar. Mysiga kvällar är det när man hittar rätt film som alla tre vill se och sitter i soffan hela filmen. Kanske, kanske kan vi snart gå på bio med alla tre. Men fy vad dyrt det skulle vara.

Hade funderingar på att bada med barnen någon dag, men jisses vad dyrt det är att gå och bada på fjärran med stor familj! Det får nog bli någon annan månad.

Matmässigt har det varit helt sjukt under jul/nyår eller det är väl snarare godis och fika som gjort det, trots detta är inte viktökningen så stor som jag trodde. Men nu ska här bli ändring, både vad gäller det jag stoppar in som träning/motion. Började idag med att promenera nästan 1 timme, så himla skönt att gå med musik i lurarna. Idag var det Bon Jovi som fick hålla mig sällskap.

Förresten så mailade jag rekryteraren som hjälper företaget i Järbo att hitta någon att anställa och det är fortfarande inget beslut taget. De på företaget har gått hem på julledigt och börjar jobba igen den 7 januari. På onsdagen 8/1 skulle han diskutera saken med de och förhoppningsvis har de tagit något slags beslut. Så vi får väl se, men jag har hört det där så länge nu att jag tror inte det kommer något beslut då heller.

Ha en bra helg!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar