Besökare

Besökare online idag månad totalt

Sidor

Välkommen upp i mitt klätterträd!

Mitt foto
Mitt namn är Malin Bergroth och det är här mina tankar och funderingar existerar. Jag är en glad tjej som har 5 barn. Sofie (95), Madeleine (97), Hanna (07), Lucas(10) och Nova(11).

torsdag 2 januari 2014

Nytt År!

Så är det då 2014 och det kan väl bara bli bättre än 2013 varit? Ja det är i alla fall vad jag hoppas på, just nu har vi varit hemma sedan lunch efter att ha varit i Hofors sedan i lördags.

På lördagen kom vi till Hofors i lunch tid, åt och efter det delade vi ut julklappar. Barnen blev mer än nöjda med sina klappar och lekte med dessa hela em/kvällen. Till kvällen åt vi julmat igen för att det var jul i vår värld igen.

På söndagen gick vi till ankdammen och matade änder och efter det tog vi vägen över bruket för att handla lite smått och gott som behövdes. Barnen var jätteduktiga att gå, Nova ville åka vagn och sova mot slutet, men de andra två gick hela tiden. Vi var ute i 2 timmar totalt. På kvällen upptäckte jag varför Nova gav upp och ville åka vagn, hon hade en blåsa på ena hälen och sår på den andra så hon hade ont stackaren.

På måndag fm kom Ullis förbi och fikade en sväng. Det är definitivt en tjej jag saknar i vardagen, skulle gärna bo närmare henne. Men nu är det som det är och hon bor kvar i Hofors men inte jag. På em tog vi bilen och jag körde mamma, Sofie och de små till ankdammen för att mata änder återigen medan jag tog en sväng på Tigréns för att titta på soffa. Jag blev inget klokare då, även om jag nu i efterhand beslutat att jag nog ska satsa på en hörnbäddsoffa Palma med extra bäddmadrass i och förvara täcken på annat ställe. OM det inte kommit någon mer intressant soffa på marknaden innan jag köper.

På tisdagen var det dags för nyårsafton och det var mulet och regnigt mestadelen av dagen. Barnen blev inne hela dagen och lekte/tittade på tv. Vi åt nyårsmiddag helstekt fläskfilé och potatisgratäng, sedan blev det fyrverkeri för barnen. Tyvärr blev Nova rädd och jag gick in med henne, allt detta bara för att Lucas var som galen och smällde ballonger efter Hannas kalas i höstas. *suck*

Idag hade vi inte bestämt när vi skulle åka hem, men när Madeleine var vaken bestämde jag mig för att packa ihop och åka hem före lunch. Så vi åkte hem till lunch och har tagit det lugnt hemma hela em/kvällen. I morgon ska jag ta mig ner på stan och klippa mig samt köpa en eltandborste.

Ha ett riktigt bra 2014 alla!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar