Besökare

Besökare online idag månad totalt

Sidor

Välkommen upp i mitt klätterträd!

Mitt foto
Mitt namn är Malin Bergroth och det är här mina tankar och funderingar existerar. Jag är en glad tjej som har 5 barn. Sofie (95), Madeleine (97), Hanna (07), Lucas(10) och Nova(11).

söndag 15 april 2012

Helgen slut! :-(

Då har ännu en helg gått, tycker det är liiiite tråkigt att helgerna går så himla snabbt. I fredags var Hanna och Lucas hos farmor och farfar hela dagen/kvällen och sov där med. Vi hade en lugn kväll med bara Nova hemma. På lördagen var vi tvungna att åka till Hofors för att pappa skulle byta däck på söndagen åt oss och de behövde hjälp med Tess på lördagen då de var på dagskryssning till Åland. Så först vaknade vi av Nova 5 på morgonen, sedan gjorde jag lite nytta här hemma. Skruvade upp taklampan i vardagsrummet, målade kryddhyllan, hängde upp tavlan i vardagsrummet och satte upp krokar i köket för handdukarna. Sedan åt vi lunch och hämtade Hanna och Lucas hos farmor och farfar, sedan vidare till Hofors.

Väl i Hofors gick vi direkt till Tigréns möbler och tittade på en väggklocka, som tyvärr var alldeles för stor. Sedan vidare till Lidl och handlade lite, sedan hem igen och barnen lekte. Vi gjorde hemgjord baconpizza till kvällsmat. Fick vänta uppe till mamma och pappa kom med bussen då jag hämtade de på bruket.

Nova började kasta sig runt i sängen ca 3 på natten, hon verkade inte vara riktigt vaken så jag lät henne hållas och bara hade koll så hon inte slog sig i spjälorna. Men efter en timme tröttnade jag på att ligga vaken och upptäckte då att hon hade bajsat. Bytte blöja och märkte att hon var alldeles illröd i rumpan så jag smorde också. Sedan gjorde jag välling och vi lade oss igen, Nova drack vällingen och somnade direkt. Sedan vaknade hon 5 och då väckte jag Jonas och bad honom kliva upp eftersom jag varit vaken i två omgångar  med Nova den natten. Så jag fick sova till tio i sju då de andra barnen vaknade. Sedan har vi haft en lugn dag i Hofors med sol. Barnen har övat sig på att åka båt när båten stod på båttrailern.

Åkte hem ca 16 och Lucas somnade nästan direkt och vägrade vakna när vi kom hem, vi klädde av honom och lade honom i sängen och gav honom välling. Då somnade han om efter ett tag och har hittills sovit sedan dess. Det återstår väl att se om han sover resten av natten eller inte.

I morgon är det jobbdag igen, hoppas jag inte är så himla trött då. Ha ett fint slut på veckan!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar