Besökare

Besökare online idag månad totalt

Sidor

Välkommen upp i mitt klätterträd!

Mitt foto
Mitt namn är Malin Bergroth och det är här mina tankar och funderingar existerar. Jag är en glad tjej som har 5 barn. Sofie (95), Madeleine (97), Hanna (07), Lucas(10) och Nova(11).

onsdag 18 augusti 2010

Nikkis högerben

Vi var ju till veterinären igår och de klämde och drog i benet, men det enda de kunde känna var att han är lite svullen insida höger knä. I alla fall så gjordes det en röntgen undersökning, där hittade de ett svagt streck på höger höftkula och det finns tydligen en sjukdom som heter Perthes som drabbar höftleden. Men de tyckte det borde ha visat sig tidigare i så fall. Summa summarum, vi fick Metacam som är antiinflammatorisk och smärtstillande som han ska äta i 10 dagar. Sedan ska vi tillbaka nästa torsdag för att kolla upp honom, har han Perthes borde det visa sig tydligare på en röntgen då. Ikväll när jag gick med honom kändes det som om han gick lite bättre, men det kan ju bero på medicinens smärtstillande verkan.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar