Besökare

Besökare online idag månad totalt

Sidor

Välkommen upp i mitt klätterträd!

Mitt foto
Mitt namn är Malin Bergroth och det är här mina tankar och funderingar existerar. Jag är en glad tjej som har 5 barn. Sofie (95), Madeleine (97), Hanna (07), Lucas(10) och Nova(11).

onsdag 25 augusti 2010

Blöjfri dag 6

Alltså det är helt otroligt, men det går inge bra med att vara blöjfri på dagis för Hanna. Idag hade hon kissat på sig två gånger och en gång kom det en lite klutt bajs i trosan. När vi kom dit och hämtade hade hon blöja på sig med motiveringen "det fanns inga fler trosor" trots att det fanns ett par till. Sedan började en av personalen säga något som lät som om hon inte tycker att Hanna ska vara utan blöja på dagis, men ändrade sig i sista stund o sa "Ni får ju mycket tvätt!" Men jag fattar inte för nu är det flera dagar sedan det hände olyckor här hemma, vilket borde innebära att de är lite sämre på att motivera henne att prova kissa på pottan. Eller så försöker de i första hand på toaletten och de har ingen toasits för små stjärtar så det fungerar inte för Hanna. Idag på em har hon och jag kommit överens om att hon ska använda deras pottor istället precis som hos farmor. Få se hur det går i morgon. Vi ska ju inte behöva ta hem henne medan hon blir pottränad? Det kändes nästan som om personalen tyckte att hon skulle minsann ha blöja om hon ska vara på dagiset typ. I morgon är i alla fall sista dagen för denna veckan på dagis så jag hoppas att det antingen går bättre i morgon eller att hon blivit duktigare på detta under helgen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar