Besökare

Besökare online idag månad totalt

Sidor

Välkommen upp i mitt klätterträd!

Mitt foto
Mitt namn är Malin Bergroth och det är här mina tankar och funderingar existerar. Jag är en glad tjej som har 5 barn. Sofie (95), Madeleine (97), Hanna (07), Lucas(10) och Nova(11).

tisdag 10 augusti 2010

Härlig dag trots regn

Idag har vi haft en härlig dag trots att det störtregnat med jämna mellanrum. Började dagen med att vakna utan Lucas i sängen, han har sovit i sin säng hela natten. :-O Sedan gick jag och Lucas med Nikki medan Jonas var iväg till Rudsjön och joggade. Spelade lite WOW innan han hann komma hem också.

Efter det packade vi ihop lite saker för att åka till Trollharen och hämta Hanna som varit kvar med mormor och morfar från i söndags när vi andra åkte hem. På väg upp regnade det till och från, i Brgby regnade det som attan, det var knappt vindrutetorkarna hann få undan vattnet på rutan.

Väl uppe på Trollharen var det dags för Lucas att få lunch och även för mig och Jonas att äta. De andra hade redan ätit. Hanna blev så glad när vi kom upp. Efter fikat åkte de andra hem så kvar blev jag, Jonas, Hanna, Lucas och Nikki. Alla utom Nikki gick ut i blåbärsskogen, Lucas slocknade direkt i vagnen och Hanna hade sin osynlige drake med sig i ett koppel. Efter ett tag tröttnade Hanna så hon, jag och Lucas gick omvägen förbi fiskaren och köpte glass på vägen hem. Sedan hade vi det skönt på altanen.

Efter kvällsmaten gick vi hela familjen med Nikki och Hanna rastade såklart sin drake som smet ett antal gånger. Innan promenaden hade vi lovat Hanna att vi skulle känna på vattnet innan sängdags. Så när vi väl var hemma gick vi i duggregnet till stranden och det var riktigt varmt i vattnet. jag gick rätt ut bara och efter ett tag visade termometern att det var 20 grader i vattnet. Så jag, Hanna och Jonas doppade oss, det var riktigt skönt och skoj att bada med Hanna.

Nu sover båda barnen, jag har hjälpt Jonas med lite tentaplugg och Jonas rensar bären medan jag sitter en stund vid datorn. Snart ska jag gå kvällspromenaden med Nikki och sedan kanske det börjar bli dags för sängen?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar