Besökare

Besökare online idag månad totalt

Sidor

Välkommen upp i mitt klätterträd!

Mitt foto
Mitt namn är Malin Bergroth och det är här mina tankar och funderingar existerar. Jag är en glad tjej som har 5 barn. Sofie (95), Madeleine (97), Hanna (07), Lucas(10) och Nova(11).

torsdag 26 augusti 2010

En vecka utan blöja

Idag har Hanna varit utan blöja en hel vecka. Här hemma springer hon in självmant på toaletten och rätt som det är ropar hon att hon är klar. Men på dagis lyckas de inte få henne att kissa på pottan, jag fattar inte det. De borde väl vara utbildade i hur man får barnen att sitta på pottan? Hur som helst idag är det ingen av fröknarna som säger något, men jag ser ju att det ligger en påse med kläder i på hyllan. Vi tar den med oss säger hejdå och går hem. När vi suttit hemma ett tag upptäcker jag att de helt sonika satt på henne blöja. Jag känner mig lite smått motarbetad. Vi har inte haft en olycka här hemma sedan i måndags o det var när hon o farmor var i en lekpark. Det är sååååå frustrerande.

I alla fall idag när jag på möte på skolan så hade hon gått in och satt sig på toaletten utan att någon visste om det och rätt som det var ropade hon på pappa. Han satt med Lucas och gav honom flaskan så han hörde henne inte. Sofie gick in till henne och då hade hon både kissat och bajsat på toaletten och Sofie fick torka henne.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar