Besökare

Besökare online idag månad totalt

Sidor

Välkommen upp i mitt klätterträd!

Mitt foto
Mitt namn är Malin Bergroth och det är här mina tankar och funderingar existerar. Jag är en glad tjej som har 5 barn. Sofie (95), Madeleine (97), Hanna (07), Lucas(10) och Nova(11).

tisdag 1 juni 2010

Idag måste jag sy...

på dopklänningen. Jag har ju inte haft tid att sy något på några dagar nu eftersom jag hjälpt Jonas med tentaplugg. Men idag är det dags för honom att skriva tentan så sedan blir det några dagars lugn och jag kan koncentrera mig på att sy.

1 kommentar:

  1. Rose-marie röös1 juni 2010 kl. 21:09

    hej känner mig lite fräck men det måste man vara ibland
    Hej
    Mitt namn är Rose-Marie röös och jag läser på Mittuniversitetet till lärare. Jag har under min verksamhetsförlagda utbildning stött på barn som i stort sett gjort sig transparanta för att slippa hamna i mitt punkt och dom pratar varken med vuxna eller barn, när man sedan springer på dom i andra sammanhang så kan dom komma sprudlande glada och med höga röster. Jag har även tyvärr sett hur barnen bemöts som konstiga avvikande och irriterande, barn som blir tvingade att prata i grupp . Nu vill jag veta hur man ska bemöta och hjälpa dessa barn till självhävdelse att synliggöra det osynliga utan att kränka eller ställa för höga krav och utan att stöpa alla barn i samma form. Alla barn vill inte höras eller synas lika mycket men alla barn behöver bekräftelse. Jag brinner verkligen för att jag i mitt framtida yrke ska kunna möta barn på bästa möjliga sätt. Du får gärna sprida detta vidare till andra som du tror kan svara på mina frågor .
    Alla svar kommer att behanlas med stor konfidelitet/ fullständigt anonymt
    Mvh Rose-Marie Röös
    ps hoppas på svar snarast :)

    Du som är anhörig eller har SM , har ni fått stöd av förskolan skolan och hur har stödet sett ut?
    Vad eller vad har varit jobbigast som anhörig eller om du har SM ?
    Hur skulle du vilja att stödet såg ut ?

    Om ni inte vill svara här så maila mig på Mysnos@spray.se

    Tacksam för alla svar

    SvaraRadera