Besökare

Besökare online idag månad totalt

Sidor

Välkommen upp i mitt klätterträd!

Mitt foto
Mitt namn är Malin Bergroth och det är här mina tankar och funderingar existerar. Jag är en glad tjej som har 5 barn. Sofie (95), Madeleine (97), Hanna (07), Lucas(10) och Nova(11).

söndag 27 juni 2010

Rapport efter helgen

Den här helgen har vi firat midsommar i mina färäldrars stuga som ligger på Trollharen, vilket ligger efter hälsingekusten strax söder om Ljusne. Vi har haft kanonväder och kunnat vara ute hela helgen. Lucas har hunnit bli 4 månader under helgen. Hanna har provbadat i havet, men det var för kallt i vattnet tyckte hon så mormor o morfar ställde upp hennes lilla pool och fyllde med vatten så hon fick badat ändå. Sedan har hon varit med och tagit upp nät, de stora tjejerna, jag , mormor och morfar metade på piren lite, vi har spelat kubb, Madde har åkt ring både på låtsas på gräset och på riktigt efter båten. Det senare var riktigt kallt. Här kan ni se lite bilder på omgivningen vid stugan http://www.ljusne.se/nutid/besoksmal/trollharen.4.67e1e53012886367432800024812.html. Efter att vi varit där på semester i två veckor senare i sommar kommer kanske lite egna foton på stugan och omgivningarna, dessutom ska jag försöka filma när de åker ring efter båten.

Hanna läser för dockan och Lucas
Hanna testar ringen nere på stranden
Madde drömmer om åkturen som förhoppningsvis kommer
Hanna pratar med gräset? :-S
Eller inte, detta var vad hon pratade med... En hästmyra?
Hanna provåker ringen på gräset, det var itne fullt lika kallt och otäckt.


Har glömt att vi fått brev från ortopeden, det kom förra veckan och Lucas röntgen var utan anmärkning så nu släpper de oss och vi slipper oroa oss för gips över höfterna längre. Vad skönt!

Idag när vi kom hem så fick Hanna bada i poolen hemma, sedan ville hon leka med Emelie på gården men då var det dags för mat. Lovade henne dock att få gå ut efter maten, så sagt och gjort. Hon, Madde och Sofie gick ut med henne. Efter ett tag kommer Madde in och hämtar mig för Hanna har ramlat och blöder. Kommer ut och Hanna är blodig i hela ansiktet och över händerna, hon har tydligen cyklat omkull och slagit munnen. Blödde från insidan av överläppen. Med tanke på att båda tjejerna inte riktigt tål att titta på blod var det tur att våra goa grannar hjälpte de ta hand om Hanna till de hunnit hämta mig. Sofie sa senare att hon blev alldeles svimfärdig av att se Hannas blod. Som tur är verkar det ha gått bra, vi kommer ringa tandläkaren i morgon så får de kanske titta på henne. En rejäl fläskläpp får hon i alla fall. Inga bilder idag, hade inte en tanke på att dokumentera skadan denna gången.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar