Besökare

Besökare online idag månad totalt

Sidor

Välkommen upp i mitt klätterträd!

Mitt foto
Mitt namn är Malin Bergroth och det är här mina tankar och funderingar existerar. Jag är en glad tjej som har 5 barn. Sofie (95), Madeleine (97), Hanna (07), Lucas(10) och Nova(11).

fredag 23 april 2010

Nikki anfallen...

av en annan hund ikväll. Jag och Sofie var ute och gick kvällspromenaden och mötte en stor hund som hade koppel på men som bar sitt koppel själv i munnen. Dvs han gick lös, han ser Nikki och springer framåt mot oss, ägaren kallar på honom men han reagerar inte. Det verkar till en början gå bra, de nosar på varandra osv. Men som en blixt från klar himmel anfaller den andra hunden Nikki så Nikki hamnar underst på rygg och låter helt ärligt som om han håller på att bli dödad. Ägaren och hennes sällskap lyckas efter en stund få bort hennes hund från Nikki. Nikki verkar oskadd, men vi får hennes adress utifall. När vi kommer hem ser vi att han har ett ca 1 cm stort sår under höger öga och att han är röd på ögonvitan där med. Några andra små röda märken i ansiktet har han också. I nu läget har vi gjort bedömningen att avvakta att kontakta veterinär till i morgon, ska dessutom kontakta den andra hundens ägare i morgon.

Bild på skadan direkt efter hemkomst...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar