Besökare

Besökare online idag månad totalt

Sidor

Välkommen upp i mitt klätterträd!

Mitt foto
Mitt namn är Malin Bergroth och det är här mina tankar och funderingar existerar. Jag är en glad tjej som har 5 barn. Sofie (95), Madeleine (97), Hanna (07), Lucas(10) och Nova(11).

lördag 13 mars 2010

Trött, tröttare, tröttast...

Jisses vad jag har sovit dåligt de senaste nätterna, eller snarare lite. Fick sova en stund på förmiddagen idag däremot. Men en sak är säker, vi måste bli bättre på att lägga oss i tid. Oavsett om Lucas väljer att sova i sin säng eller inte, annars kommer jag inte orka så länge till.

Jag tror inte jag kommer att ha gått ner något i vikt direkt den här veckan för jag har varit alldeles för släpphänt med maten, godis/snacks och fikabröd. Jag får ta nya tag till nästa vecka.

Lucas kommer förmodligen öka i vikt i alla fall, det känns som om han inte gör annat än ligger vid bröstet vissa dagar. Vi ska ta tag i det här att vänja honom mer vid flaskan igen för att jag ska kunna få avlastning om jag behöver det. Desstuom har han förmodligen ont i magen till och från så vi måste nog bita i det sura äpplet och köpa magdroppar åt honom och hoppas på att de hjälper.

Tyvärr är inte Hanna lika bra på att äta, idag har hon då inte ätit något alls nästan. Inte ens vällingen i morse eller nu på kvällen. Jag vet inte riktigt vad vi ska göra med henne.

Igår, fredag, var jag ner på kontoret och fikade och pratade lite strunt. Fick en riktigt fin blombukett och lite nyheter om vad som är på G där. Kul att träffa arbetskamraterna, men tycker fortfarande att det är skönt att gå hemma. Meddelade också de att jag ska försöka få mina dagar att räcka till juni 2011 nu när Jonas har börjat på hälsopedagogiska programmet på högskolan här i Gävle.

Här är två bilder (i olika vinklar) på buketten jag/vi fick.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar