Besökare

Besökare online idag månad totalt

Sidor

Välkommen upp i mitt klätterträd!

Mitt foto
Mitt namn är Malin Bergroth och det är här mina tankar och funderingar existerar. Jag är en glad tjej som har 5 barn. Sofie (95), Madeleine (97), Hanna (07), Lucas(10) och Nova(11).

måndag 3 september 2012

En helg i stugan

Det blev ändrade planer till helgen som var. Det var meningen att vi skulle hälsa på mamma och pappa i Hofors, men pappa har bytt skift så han blev helt ledig. Så då åkte vi till stugan med de istället och som jag sagt förr, fy fasiken vad jag trivs där. Det är liksom hemma. Inte jättebra väder, men vi hade regnkläder och gummistövlar med så vi var ute en hel del ändå. På lördag fm gick vi ut och plockade lingon och kantareller, em åkte vi en sväng i båten till barnens glädje. Turligt nog fick vi se en av sälarna som finns däruppe, lite småhäftigt. Även om de inte är så roliga när de äter upp fisken i näten för oss. Nova var jättemysko och verkade ha feber, hade tyvärr ingen termometer med men hon fick febernedsättande och blev jättepigg efter det. På söndag tog vi det lugnt på fm och åkte hem efter lunch.

När vi kom hem tog jag tempen på barnen och Nova samt Lucas hade feber så idag har jag varit hemma med sjuka barn. Bara Hanna som varit på dagis, Lucas har däremot varit feberfri hela dagen så han får gå i morgon. Nova får vara hemma i morgon med så får vi se sedan.

Ha en fortsatt trevlig måndagkväll!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar