Besökare

Besökare online idag månad totalt

Sidor

Välkommen upp i mitt klätterträd!

Mitt foto
Mitt namn är Malin Bergroth och det är här mina tankar och funderingar existerar. Jag är en glad tjej som har 5 barn. Sofie (95), Madeleine (97), Hanna (07), Lucas(10) och Nova(11).

tisdag 5 juli 2011

Händelserik måndag

I helgen var jag, Sofie, Hanna, Lucas och Nova i Hofors och hälsade på mina föräldrar samtidigt som Jonas var hemma ensam för att sluta snusa. På fredagen när vi kom dit bestämdes det att vi skulle åka till biblioteket där mamma jobbar för att barnen skulle få byta ut sina böcker. Väl där upptäckte vi att de stängde 15 (vilket mamma glömt) och inte hade hon tagit nycklar med sig så jag fick hämta nycklarna innan vi kunde gå in. Att Hanna älskar biblioteket visste vi men alltså Lucas reaktion var obetalbar. Han bara älskar böcker så det var ju himmelriket för honom och den mjuka runda leksoffan med gosedjur var också himmelriket verkade det som.

På lördagens em var vi och hälsade på min tremänning som har ett bonusbarn (flicka) som är i Hannas ålder och en son som är i Lucas ålder. Hon hade dessutom hämtat sin mamma (som jag vuxit upp med). Det var en trevlig eftermiddag och Hanna hade så skoj att hon inte ville åka hem. Efter det plockade vi jordgubbar och Lucas är ju helt tokig i att äta jordgubbar direkt, så han sprang mellan mig och jordgubbslandet, medan jag och Sofie grillade.

Söndag eftermiddag åkte vi till malmjärn för att jag lovat Hanna att åka till en strand, det var synd att det itne var sol för det är en fin badstrand och varmt i vattnet där. Varken Hanna eller Lucas doppade sig ordentligt, men Sofie doppade sig. Småbarnen tyckte det var roligast att gunga tror jag, men dit ska vi åka någon mer gång fast då ska det vara bättre väder.

På måndag förmiddag åker vi hemåt, stannar till på Jennys hund och katt. När vi åker därifrån lyckas jag åka mot Hofors igen, så vi fick köra till avfarten till Forsbacka innan vi fick vända och åka mot Gävle. Sedan gick jag på Kvantum och handlade lite mat. Till sist åkte vi till Granngården, jag sprang in och köpte nät till gerbilburarna. Tog inte lång stund, när jag kommer ut ser jag hur en långtradare har hakat i våran bil med släpet och dragit med vår bil in i en annan. Inte har chauffören uppmärksammat detta trots att flera personer står och skriker och viftar åt honom. Jag bussvisslar och viftar med och först då stannar han, kliver ur och undrar vad som är fel. Han blir alldeles chockad när han ser vad som hänt. I vår bil sitter barnen och Hanna var ju vettskrämd. Vi satt rejält fast, när de lyckades trycka loss oss så small det rejält,

Idag har vi i alla fall postat skadeanmälan få se hur lång tid det tar innan de lagar bilen. Och Hanna har blivit mer traumatiserad än vi trodde från början för hon har tjatat om detta rätt mycket både igår em och idag.

Här sitter vi fast i långrtradaren, eller han sitter fast i oss.

Skadan som blev på vänster sida

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar