Besökare

Besökare online idag månad totalt

Sidor

Välkommen upp i mitt klätterträd!

Mitt foto
Mitt namn är Malin Bergroth och det är här mina tankar och funderingar existerar. Jag är en glad tjej som har 5 barn. Sofie (95), Madeleine (97), Hanna (07), Lucas(10) och Nova(11).

onsdag 29 september 2010

Hanna utan lunch på dagis!

Idag när vi ska hämta Hanna berättar dagisfröken att hon inte ätit, jag tänkte först "ok, då är vi tillbaka i den vändan igen när hon inte äter så mycket". Men rätt snabb fick jag slå den tanken ut huvudet. De hade tydligen idag sagt att hon måste sitta på pottan och kissa innan hon fick sätta sig vid matbordet. Hon satte sig ändå vid bordet och fröknarna fortsatte hävda att hon måste sitta på pottan först. Hanna blev då arg och kastade glaset (läs plastmuggen) i golvet och får gå ifrån bordet vilket är helt ok. Sedan stod hon i hallen och var ledsen och arg om vartannat. Fröknarna var och pratade med henne flera gånger och sa att om hon satte sig på pottan först fick hon sätta sig vid bordet och äta lunch.

Alltså ska verkligen dagisfröknar få tvinga barnen att sitta på pottan annars får de ingen lunch? Hur kan de vara 100% på att hon inte varit på pottan utan att de märkt det? Hon brukar kunna gå själv och även torka sig ibland. Enligt Hanna själv hade hon varit och kissat och torkat sig själv tidigare på dagen. Tänk er själva om någon skulle säga om du inte kissar först får du inte äta. Jag berättade för en av fröknarna att hon brukar kunna gå och kissa själv och torka sig, men då säger fröken att nej det kan hon inte gjort, för ingen har märkt att hon gått på pottan. Sedan när jag kom hem slog det mig att förra veckan när jag skulle hämta henne var det ingen i personalen som visste var hon var och då satt hon på pottan och kissade o sedan torkade sig själv, så nä de kan inte med 100% säga att hon inte varit på pottan och kissat.

Jag börjar undra om de verkligen är så himla bra på det dagiset eller förskolan som det så fint heter. Den senaste veckan har Hanna uttryckligen sagt att hon inte vill gå till dagis mer. Så jag undrar hur de verkligen är på dagiset, är det mer saker de försöker tvinga barnen till?

Nu får vi se hur detta går, annars måste vi ta ett allvarligt snack med de.

1 kommentar:

  1. Hej Vännen!
    Håller fullständigt med dig ni måste snacka med personalen för så där gör man bara inte mot ett stackars barn.
    Man hotar dom inte med att kissar du inte så får du inte mat.
    Efter allt du berättat om detta dagis för mig skulle jag byta på en gång eftersom Hanna inte vill gå dit och det säger ju mkt.
    Fan för vissa personal.

    Din vän Lotta

    SvaraRadera